KLIENT

SLEEPPORT

⚫ PROJEKT LOGO ⚫ ANALIZA OTOCZENIA ⚫ DOBÓR FONTÓW ⚫ DOBÓR BARW ⚫

OBIEKT SLEEP PORT POŁOŻONY JEST W GDAŃSKU KOKOSZKACH. TO MIEJSCE DLA OSÓB PODRÓŻUJĄCYCH SŁUŻBOWO, JAK RÓWNIEŻ TURYSTÓW ZWIEDZAJĄCYCH GDAŃSK, SOPOT, GDYNIĘ LUB POBLISKIE KASZUBY, JEST OBIEKTEM ZAUTOMATYZOWANYM. SZYBKI I BEZOBSŁUGOWY SYSTEM ZAKWATEROWANIA ZAPEWNIAJĄ ELEKTRONICZNE ZAMKI NA KOD.

ZADANIE: IDENTYFIKACJA

BRANŻA: HOTELARSTWO

ROK: 2020

Wykonanie: M. PRUSZKOWSKI

ZOBACZ: SLEEPPORT

Projekt Logo dla Sleep Port – proces kreatywny w sześciu etapach

1. Brief i analiza marki

  • Zebranie materiałów pozwoliło wyłonić główne idee: automatyczny bezobsługowy check-in na kod, bliskość lotniska, komfort dla  podróżującego oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.

  • Zidentyfikowano grupę odbiorców: podróżujących służbowo, rodziny lecące z dziećmi, gości chcących szybko i bez zamieszania zarezerwować nocleg.

2. Idea i szkice wstępne

  • Zebrałem skojarzenia: nawiązujące do Gdańska (samolot, dźwig.

  • Dwuczłonowa nazwa  Sleep Port – Półksiężyc wkomponowany w literę O w słowie Port, jest to  jednocześnie ślad który pozostawia po sobie samolot.
  • W samym centrum litery O znajduje się dźwig nawiązujący do Stoczni Gdańsk
  • Rozrysowałem kilkanaście mini‑szkiców które łączyłem później w różne kompozycje finalnie tworząc logo które wpisuje się w kontekst marki SleepPort.

3. Wariacje typograficzne i kolorystyczne

  • Wybór nowoczesnego fontu Panton, o neutralnej czytelności i optymalnej dla ruchu na ekranie komórki.

  • Połączenie sygnetu z pełną nazwą.

  • Paleta barw: głęboki granat (symbolizujący wieczorny spokój i zaufanie), neutralna jasnoszara wersja monochromatyczna.

4. Praca nad synergią i skalowalnością

  • Przewidywanie użycia ikony jako favicon oraz mini‑ikony aplikacji lub tablic informacyjnych.

  • Testowanie czcionki i sygnetu w wielkościach od 6 px (UI) do 72 pt (banner), upewniając się, że detale pozostają czytelne.

5. Feedback i wersje alternatywne

  • Prezentacja monochromatyczna) wraz z moodboardem tła.

  • Zbieranie uwag dot. kontrastu oraz wersje na jasnym i ciemnym tle.

  • Iteracyjne poprawki: zmiana proporcji liter , przesunięcie okręgu sygnetu, zwiększenie odstępu między tekstem.

6. Finalny pakiet identyfikacyjny

  • Eksport w formatach: SVG, PNG (przezroczyste tło), EPS i PDF wektorowy.

  • System użycia kolorów (CMYK / RGB), odstępów, wielkości minimalnej i wersji negatywowych.

  • Instrukcja zastosowania w mediach społecznościowych, faviconach, profilach


Efekt końcowy:

Logo spójnie współgra z tonem komunikacji Sleep Port (spokój, nowoczesność, dostępność 24/7). Pomaga w budowaniu zaufania wobec marki automatycznego zakwaterowania, łatwych rezerwacji online i obsługi w pełni elektronicznej. Jednocześnie zachowuje czytelność w każdych warunkach (m.in. od  terminali, przez widżety rezerwacji, po materiały promocyjne i druk).

02-3
03-2b
05-a-1
05-b-1
06-a-1
08-a
04-3
SleepPort_MOOD-BOARD
05-2
07-2
482327149_1132376502232606_5925742498950421364_n
485028375_1139588941511362_5069764416970905830_n
481092215_1129122955891294_1384862935782317471_n
485820092_1145537380916518_736694581781215231_n
483521048_1133535842116672_5121453206652274919_n
481789076_1129551579181765_2895851301758836167_n
09-3
10-3
11-2